olympiastadionNoin sata henkilöä kokoontui lokakuun alussa Olympiastadionille etsimään keinoja liiketoiminnan tuloskunnon kasvattamiseen.

Tapahtumaan osallistui kaikkien Accountor Groupin ohjelmistoyritysten – Mepcon, ProCountorin, MaraPlanin ja Työvuorovelhon – asiakkaita. Tapahtumapaikkana oli Olympiastadion, koska kuulumme stadionin uudistamista tukevan Pro Stadion -hankkeen pääyhteistyökumppaneihin.

Accountor Group Software Divisionin johtaja Markku Pekkola haastatteli
Stadion-säätiön toimitusjohtajaa Maija Innasta, joka kertoi kansallisaarteen perusparannukseen tähtäävästä mittavasta urakasta. Kumppanina voimme hyödyntää stadionin monipuolisia tiloja yhdessä asiakkaidensa kanssa useiden vuosien ajan.

Pekkola jatkoi alkulämmittelyä Accountor Groupin toimitusjohtajan Asko Schreyn kanssa. Ohjelmistoratkaisuja ja ulkoistuspalveluja tuottava konserni lähestyy asiakkaidensa liiketoiminnallisia haasteita kokonaisvaltaisesti. Käytännöt, järjestelmät ja palvelujen ulkoistusaste sovitetaan joustavasti asiakkaiden tarpeisiin.

Julkisuudessa usein esiintyvä Danske Bankin neuvonantaja Lauri Uotila valoi uskoa taantumaa vastaan kamppaileviin yrityksiin. Kasvu ei ole miinuksella kaikkialla. Euroalueellakin pohjakosketus on jo takana, ja talouden käyrät osoittavat nyt ylöspäin. Suomen ja suomalaisten taloustilanne ei ole erityisen huolestuttava – ”vähiten epäonnistuneet maat” -listalla Suomi on peräti ykkösenä. Mepcon varatoimitusjohtajan Hannu Kaukosen ohjaamana siirryttiin harjoitussaleihin, joiden teemoja olivat myynti ja markkinointi, toiminnanohjaus, talous-, palkka- ja henkilöstöhallinto, työvuorosuunnittelu ja työajanhallinta sekä liiketoiminnan kehittäminen. Asiakkaiden ja asiantuntijoiden johdolla pureuduttiin liiketoiminnan eri osa-alueiden suoritusten parantamiseen.

Lopuksi kokoonnuttiin lounaalle sekä tapahtumatorille, jossa asiakkaat tutustuivat konkreettisiin ratkaisuihin. Päivän henkeä leimasivat positiivinen asenne ja yrittäminen sekä letkeä tunnelma.